(Articolu bilingue Sardu/Italianu)

 

Sa de 65 editziones

Classìfica finale premiados e verbale de sa giuria 2024

Sezione Poesia sarda “Antoni Sanna”

  1. 1. Antonello Isoni: Tarra di ghèrra e di branu
  2. Giovanni Piga: Che puzones chen’alas

  3. Luca Meledina: (al)Litera(scione) a Deus

Viene assegnata una menzione speciale a:

  • Maria Teresa Rosu: Poto petire

  • Mario Solinas: Alassio, li néuli. Premio speciale Emigrati.

 

Sezione Prosa “Tonino Ledda”

  1. Domenico Battaglia: Tra infernu e paradisu

  2. Giuseppe Tirotto: Su peus nemigu

  3. Giancarlo Secci: Sa mata de sugraxa

 

Viene assegnata una menzione speciale a:

  • Manuel Cherchi: S’ùrtima istadi

  • Giampaolo Pisu: Presentzias

 

Sezione Tra Poesia e Cantigu “Antoni Cubeddu”

1. Salvatore Angelo Murgia: A s’amigu caru Bannantoni Busio

2. Dante Erriu: Torrit su bellu cantu

3. Andrea Columbano: L’abbisabbisa

 

Trofei e Premi speciali

  • Luigi Guiso: Trofeo “Premio Ozieri” - assegnato ad una personalità che abbia contribuito a diffondere l'immagine della Sardegna;

  • Coro Ilune – Dorgali: “Premio all’arte - assegnato a personalità, gruppo musicale o teatrale che si sia distinto nel preservare o innovare la tradizione artistica o etnomusicale dell’isola;

  • Lorenzo Braina: Premio “Città di Ozieri” – assegnato ad una personalità di Ozieri o del Territorio che si sia distinta nell'ambito della cultura;

  • Bustianu Pilosu: “Premio alla cultura - assegnato ad una personalità sarda che si sia distinta nell'ambito della cultura.

 

VERBALE DE SA GIURIA - PRÈMIU OTIERI 2024, EDITZIONE 65

Premissa:

Su die de sa setziada plenària, cun sa discussione in presèntzia de totu sa giuria in sa sede de s’assòtziu, chi est fintzas Tzentru de documentatzione de sa Literadura Sarda, est su momentu in ue si sestat sa classìfica de sos tres binchidores pro cada una de sas setziones chi cumponen su cuncursu annuale.

Sas setziones sun:

1) Poesia sarda, dedicada a su poeta Antonio Sanna (Bonorva, 1918-1981), presidente pro vint’annos de sa giuria de su Prèmiu Otieri;

2) Prosa sarda, dedicada a Tonino Ledda, ideadore e promotore de su primu cuncursu de literadura sarda iscrita (Otieri, 1928-1987);

3) Tra poesia e càntigu, dedicada a Antoni Cubeddu (Otieri, 1863 – Roma, 1954), ideadore de sa prima gara poètica estemporànea in palcu “a bolu”, su 1896 in Otieri, dae ue at mòvidu su movimentu galu biu.

In sa matessi die sun istabilidos fintzas sos gai narados “Trofeos e Prèmios ispetziales”, est a nàrrere reconnoschimentos pro unas cantas personalidades sardas de sa cultura, de su traballu, de s’arte o de s’ispetàculu chi si sian distintos pro sas calidades issoro dende ondras a totu s’ìsula.

Su segretàriu verbalizadore 

Marco Fenudi

 

Verbale:

Su modus operandi de sa Giuria previdet dae annos chi cada giuradu arrivet su die de sa setziada finale cun sas valutatziones personales issoro marcadas in un’ischema aprontadu dae su segretàriu de s’assòtziu. Onni òpera tenet duncas unu puntègiu base bogadu dae sas valutatziones de cada giuradu. Custu puntègiu, però, non podet èssere s’ùnicu critèriu, ca sa die est dedicada a sa discussione, a sos aprofundimentos de sas chistiones diferentes de sas òperas, de sos autores e, in generale, a sa literadura sarda e a su movimentu linguìsticu chi s’assòtziu Premio

Ozieri di Letteratura Sarda APS amparat e preservat comente puntu crae de s’atzione sua comintzada su 1956.

Su Presidente proponet de valutare sas òperas cun unu puntègiu dae 6 in susu.

Si registrat carchi ex aequo intre sos autores e in pius setziones.

Sa giuria, bidende cunfirmada una partetzipatzione cun nùmeros de importu, sutalìneat una mèngua lèbia de sa calidade mesana de sas òperas, cunforma a su tempus coladu. Sa discussione, duncas, colat a sas cajones possìbiles. Carchi autore noitolu si distinghet pro una chirca funduda e isperimentale in contu de mètrica. Su tentativu de iscrìere in manera non cunventzionale est cosa de interessu e si diferèntziat pro sa chirca de novidades in s’iscritura, a bortas esasperada e agra, ma si cumbinat, lassende tempus e ispàtziu, cun chie nessi tentat un’acostamentu diferente. In su matessi tempus si bidet in medas autores, mancari giòvanos, unu tzertu cunservatorismu in sas formas e in sos contenutos. Calicunu evidèntziat chi est difìtzile a pretèndere innovatzione sena chi b’apat arriscu de pònnere abbolotu in sa literadura sarda, già in dificultade pro motivos diferentes, mancari dae tempus sian medas sos prèmios literàrios. Àteros, cumprendende sos sèberos pius traditzionalistas, pensan chi s’innovatzione devet èssere graduale, sena brincos. Est inoghe chi s’ammentat sa “rivolutzione” de sos annos ‘70, cun su recùperu, fatu-fatu, de su bonu de sa traditzione. Nd’essit a campu, però, sa tendèntzia de carchi giòvanu istorchende·la sena àere dedicadu tempus bastante a s’aprofundimentu. In custa editzione non b’at elementos de primore intre sas fèminas. Custa est cosa chi ponet anneu unànime in totu sa giuria. Sos temas sunt vàrios: dae su de s’atualidade a sa fide, a s’amore e finas a sos meledos de sa vida, a bias lèbios a bias fundudos. A pustis de unu giru de mesa, sa giuria disinnat de lègere sas òperas pius votadas e unas cantas chi meressiant mancari a su primu analizu non fian valutadas in manera giusta. A concruos, sa discussione che lompet a sas valutatziones de sas òperas cun pius mèritu. Calicuna, gràtzias a sas emotziones e sos meledos cajonados dae sas leturas fatas in setziada plenària, connoschet unu puntègiu nou cunforma a su de comintzu.

 

Verbale della Giuria - Premio Ozieri 2024, Edizione 65

 

Premessa:

Il giorno della seduta plenaria, la discussione in presenza di tutta la giuria, nella sede della associazione, nonché Centro di documentazione della Letteratura Sarda, è il momento in cui viene stabilita la classifica dei tre vincitori per ciascuna sezione di cui è composto il concorso annuale.

Le sezioni sono:

1) poesia sarda, dedicata al poeta Antonio Sanna (Bonorva, 1918-1981), presidente per vent’anni della giuria del Premio Ozieri;

2) Prosa sarda, dedicata a Tonino Ledda, ideatore e promotore del primo concorso di letteratura sarda scritta (Ozieri, 1928-1987];

3) Tra poesia e càntigu, dedicata ad Antonio Cubeddu (Ozieri, 1863 – Roma, 1954), ideatore della prima gara poetica estemporanea “a bolu” nel 1896 sul palco ad Ozieri, da cui prese il via il movimento tutt’ora in auge.

Nella stessa giornata vengono stabiliti anche i cosiddetti “Trofei e Premi speciali”, ovvero riconoscimenti per alcune personalità sarde della cultura, lavoro, arte o spettacolo che si siano distinti per le rispettive qualità dando lustro a tutta l’isola.

 

Verbale:

Il modus operandi della Giuria prevede da anni che ciascuno arrivi il giorno della seduta finale con le valutazioni personali segnate su una griglia predisposta dal segretario dell’associazione. Ogni opera avrà quindi un punteggio base dato dalla somma ricavata dalle valutazioni dei singoli giurati.

Tale punteggio però non può essere l’unico criterio, in quanto la giornata è dedicata alla discussione, agli approfondimenti su diversi aspetti delle opere, degli autori, ed in generale sulla letteratura sarda ed il movimento linguistico che l’associazione Premio Ozieri di Letteratura Sarda APS tutela e preserva come punto chiave della propria azione continuativa dal 1956.

 

Il Presidente propone di valutare le opere con un punteggio da 6 in su. Si registrano alcuni ex aequo tra autori ed in più sezioni.

 

La giuria, nel prendere atto di una conferma nella partecipazione numericamente importante, sottolinea una qualità media delle opere leggermente in calo, rispetto al passato. La discussione si sposta quindi sulle possibili cause. Alcuni autori emergenti si distinguono per una ricerca approfondita e sperimentale sulla metrica. Il tentativo di scrivere in modo non convenzionale è interessante e si differenzia per la ricerca di novità nella scrittura, talvolta esasperata ed acerba, ma si concorda nel lasciare tempo e spazio a chi perlomeno tenta un approccio diverso. Al tempo stesso si riscontra in molti autori, anche giovani, un certo conservatorismo nelle forme e nei contenuti.

 

Qualcuno evidenzia che è difficile pretendere innovazione senza rischiare di stravolgere la letteratura sarda, già in difficoltà per diversi motivi, nonostante i premi letterari nel tempo siano diventati numerosissimi. Alcuni, esprimendo comprensione per le scelte più tradizionaliste, ritengono che l’innovazione deve essere graduale, non deve fare strappi. A tal proposito si ricorda la “rivoluzione” degli anni ’70, dopo la quale si è tornati a recuperare il buono della tradizione. Si conviene però sul fatto che alcuni giovani sembrano imitarla senza aver dedicato abbastanza tempo all'approfondimento.

 

In questa edizione non sono presenti elementi di spicco tra le donne. Su questo aspetto tutta la giuria si rammarica all’unanimità. I temi sono vari, da quelli di attualità alla fede, l’amore ed anche semplici riflessioni sulla vita, talvolta profonde.

 

Dopo un giro di tavolo, la giuria decide di leggere le opere più votate ed alcune meritevoli che alla prima analisi forse non erano state valutate adeguatamente.

 

Al termine, la discussione si focalizza sulle valutazioni delle opere più meritevoli. In qualche caso viene rivisto il punteggio iniziale alla luce delle emozioni e riflessioni scaturite dalle letture fatte in seduta plenaria.

 

 

 

La giuria, all’unanimità, propone all’associazione di creare uno o più libretti con suggerimenti sulla lingua scritta, non vincolanti per i poeti, ma per contribuire ad uniformare la lingua scritta semplificando contestualmente la lettura per i non addetti ai lavori. Verrà istituito un gruppo di autori all’interno della giuria, con il supporto del segretario dell’associazione.

Il presidente della giuria, trovando concordi tutti gli altri membri, rimarca la qualità e l’importanza delle riunioni di giuria. Sostiene l’importanza di incoraggiare nuovi autori.

 

Nota Finale:

Il Premio Ozieri, con la sua esperienza prossima ai 70 anni, può nuovamente fungere da stimolo per gli autori.

 

Il segretario verbalizzante

Marco Fenudi